Inloggen
Klusmandje
   Gratis verzending vanaf € 60,-*              Vandaag verzonden indien op voorraad én voor 22:45 besteld              Same Day Delivery indien voor 11:00 besteld

Veelgestelde vragen

 

 Retouren & Garantie

Op welke manier kan iets retourneren?

Dit kunt u eenvoudig regelen via uw account. Hier kunt u aangeven wat u wilt retourneren en wat de reden is. Bovendien kunt u hier gemakkelijk de status van uw retour volgen. In uw account gaat u dan naar "Orders & facturen"


Heeft u geen account maar wilt u iets retourneren, dan klikt u op deze link.

Kan ik onderdelen ook retourneren?

Bestelde onderdelen kunnen helaas niet worden geretourneerd, tenzij er sprake is van fabricagefouten of beschadiging tijdens het transport.


Informeer altijd voor de juiste onderdelen bij een van onze klantenservicemedewerkers.

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Al onze producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie, dus wanneer uw aangeschafte product in de garantieperiode defect raakt kunt u het product naar ons retourneren, middels de retourprocedure.


De fabrieksgarantie wordt altijd verzorgd door de dealer waarbij u het product heeft gekocht. Voor particulieren geldt een fabrieksgarantie van één of twee jaar en bent u een zakelijke klant heeft u 1 jaar fabrieksgarantie.


U kunt bij sommige fabrikanten uw aankoop registreren, waardoor u drie jaar fabrieksgarantie heeft. U dient het extra garantiecertificaat te bewaren samen met uw aankoopfactuur. Indien dit mogelijk is staat dit vermeld op de productpagina.

Wat is de tevredenheidsgarantieperiode?

Mocht u niet tevreden zijn over het aan u geleverde product, dan kunt u deze binnen 30 dagen aan ons retourneren, mits onbeschadigd en ongebruikt.


U betaalt bij ons geen annuleringskosten. U kunt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort krijgen na ontvangst in ons magazijn. Voor het retourneren van de producten kunt u gebruikmaken van de retourprocedure in uw account.


ToolMax vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die in rekening gebracht zijn voor het geretourneerde artikel, binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de herroeping is gemeld. Tenzij ToolMax aanbiedt het product zelf af te halen, wacht ToolMax met terugbetalen tot het artikel is ontvangen of tot u als consument aantoont dat u het artikel heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. ToolMax gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u als consument heeft gebruikt, tenzij u als consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.


Binnen de dertig dagen tevredenheidsgarantieperiode neemt ToolMax de retourkosten voor haar rekening!


ToolMax neemt alleen de retourkosten voor haar rekening mits het pakket voldoet aan de eisen van een standaardpakket. De eisen zijn dat het pakket maximaal 30kg weegt en maximale afmetingen heeft van 175x78x55cm. Indien de de retourzending hier niet aan voldoet kunt u het beste contact opnemen, zodat bepaald kan worden op welke wijze het artikel retour gezonden kan worden en voor wie de retourkosten zijn.


Indien uw zending niet voldoet aan de eisen van een standaardpakket en u geen contact met ons hebt opgenomen zijn de verzendkosten altijd voor uw eigen rekening.

Hoe kan ik mijn machine voor reparatie aanbieden?

Dit kunt u eenvoudig regelen via uw account. Hier kunt u aangeven wat u wilt aanbieden voor reparatie en wat de klacht is. Bovendien kunt u hier gemakkelijk de status van uw reparatie volgen. In uw account gaat u dan naar "Orders & facturen"


Heeft u geen account maar wilt u iets opsturen voor reparatie, dan klikt u op deze link.

Krijg ik mijn geld snel retour als ik iets retourneer?

Zodra u de creditfactuur heeft ontvangen is het geld ook naar uw rekening overgemaakt. Vaak gebeurt dit binnen 3 werkdagen, nadat wij het pakket hebben ontvangen.

Hoe lang duurt een reparatie van mijn machine?

Hoe lang een reparatie duurt verschilt per merk, een overzicht van de reparatietijden kunt u onderstaand terugvinden:


Makita: 3 tot 5 werkdagen

Bosch: 10 tot 15 werkdagen

DeWalt: 15 tot 20 werkdagen

Metabo: 5 tot 10 werkdagen

Festool: 5 tot 10 werkdagen

Milwaukee: 5 tot 10 werkdagen

Hikoki: 5 tot 10 werkdagen

Laserliner: tot 30 werkdagen

Overige merken: 10 tot 15 werkdagen

 Bezorging

Worden er ook bezorgkosten berekend?

*In sommige gevallen worden er bezorgkosten berekend, dit is afhankelijk van lengte en gewicht. Denk hierbij aan een pallet zending.

Verzenden binnen Nederland
tot € 20,- € 8,95
tot € 40,- € 7,95
tot € 60,- € 4,95
vanaf € 60,- Gratis
Same day delivery Verzendkosten + € 0,99 en beschikbaar voor bestellingen tot 500 euro incl. btw
Avondlevering PostNL € 1,95 extra
Deellevering € 3,95 extra
Transmission vanaf 170 cm € 9,95
Transmission vanaf 30 kg € 19,95
Verzenden naar België
tot € 20,- € 8,95
tot € 40,- € 7,95
tot € 60,- € 4,95
vanaf € 60,- Gratis
Deellevering € 3,95 extra
Transmission vanaf 170 cm € 19,95
Transmission vanaf 30 kg € 39,95
Kan mijn bestelling worden afgeleverd op een ophaallocatie?

U kunt uw pakket ophalen bij een afhaalpunt van Postnl of DHL, dit kunt u helaas niet via het afrekenscherm doen maar wanneer u de Track & Trace ontvangt van de vervoerder kunt u selecteren om dit te laten bezorgen op een afhaalpunt.

Is Same day Delivery mogelijk voor mijn bestelling?

Voor same day delivery worden geen extra verzendkosten in rekening gebracht. Wanneer alles in uw klusmandje op voorraad is en u uw bestelling voor 11.00 uur plaatst, wordt het dezelfde dag tussen 17.00 en 22.00 uur afgeleverd (alleen in Nederland van maandag t/m vrijdag mogelijk).


U kunt op zondag er ook voor kiezen om uw bestelling maandagavond geleverd te krijgen, als u in het afrekenscherm kiest voor de optie "maandagavondlevering". Uiteraard geldt dit alleen voor voorraadartikelen.


TIP: Wanneer u een voorraadartikel na 22.45 uur 's avonds besteld, kunt u de bestelling de volgende avond geleverd krijgen. U kiest bij het afrekenscherm dan voor de optie "volgende avondlevering".


Het kan voorkomen dat same day delivery door afwijkende afmetingen of het gewicht toch niet mogelijk blijkt te zijn. Wij zullen dit direct laten weten na het plaatsen van de bestelling.

Welke koeriersdienst levert mijn bestelling?

Uw bestelling wordt doorgaans door PostNL bezorgd op maandag t/m zaterdag in Nederland en in België! Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven adres. Mocht u niet thuis zijn als de bestelling bij u wordt aangeboden dan zal de bezorger een kennisgeving bij u in de bus achterlaten of op een ander moment terugkomen!


Vanwege het gewicht of formaat maken wij soms ook gebruik van een alternatieve vervoerder, zoals Transmission.

Bestellingen voor Sameday Delivery worden door een externe koeriersdienst afgeleverd.


Zodra uw bestelling wordt verzonden ontvangt u van ons een email met de track en trace code van de vervoerder, zodat u uw bestelling kunt volgen.


Er mist een artikel bij de levering, wat nu?

Dat is erg vervelend en dit willen wij zo snel mogelijk voor u oplossen. U kunt het beste een email sturen naar [email protected] met daarin vermeld wat u mist en om welk bestelnummer het gaat. Wij zullen dit dan zo spoedig mogelijk voor u oplossen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Wanneer PostNL het pakket niet bij u thuis kan afleveren, wordt deze standaard aangeboden bij uw buren. Als dat ook niet lukt, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij u aan. Wanneer u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar het pakket gedurende 7 dagen afgehaald kan worden.

Kan er ook op zondag worden geleverd?

Jammer genoeg kunnen wij niet op Zondag leveren.

Binnen welke termijn moet ik een manco melden?

Indien de bestelling niet compleet geleverd is dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ToolMax te melden.

 Bestellen

Worden er ook bezorgkosten berekend?

*In sommige gevallen worden er bezorgkosten berekend, dit is afhankelijk van lengte en gewicht. Denk hierbij aan een pallet zending.

Verzenden binnen Nederland
tot € 20,- € 8,95
tot € 40,- € 7,95
tot € 60,- € 4,95
vanaf € 60,- Gratis
Same day delivery Verzendkosten + € 0,99 en beschikbaar voor bestellingen tot 500 euro incl. btw
Avondlevering PostNL € 1,95 extra
Deellevering € 3,95 extra
Transmission vanaf 170 cm € 9,95
Transmission vanaf 30 kg € 19,95
Verzenden naar België
tot € 20,- € 8,95
tot € 40,- € 7,95
tot € 60,- € 4,95
vanaf € 60,- Gratis
Deellevering € 3,95 extra
Transmission vanaf 170 cm € 19,95
Transmission vanaf 30 kg € 39,95
Heeft ToolMax de laagsteprijsgarantie?

ToolMax heeft geen laagsteprijsgarantie. ToolMax probeert de artikelen zo concurrerend mogelijk aan te bieden. Mocht u toch een artikel hebben, waarvan deze een stuk goedkoper is bij één van onze concurrenten kunt u altijd met ons contact opnemen om te kijken wat wij met de prijs voor u kunnen doen. Het beste kunt u dan een email sturen naar [email protected]

Kan ik ook een bestelling plaatsen zonder account?

Dat is mogelijk, u bent niet verplicht om een account aan te maken om een bestelling te plaatsen.

Kan ik ook een ToolMax cadeaukaarten bestellen?

Jazeker, deze kunt u hier terugvinden!


ToolMax accepteert uitsluitend ToolMax cadeaukaarten!

Ik heb meerdere artikelen besteld, wat is dan de levertijd?

Als u meerdere artikelen heeft besteld dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Wij verzamelen namelijk uw bestelling en zodra deze compleet is wordt deze verstuurd.


Indien u de voorradige artikelen eerder wenst te ontvangen, kunt u voor een kleine bijbetaling een deellevering aanvragen.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van uw bestelling kunt u terugvinden in uw account. Mocht u meer informatie willen over uw bestelling dan kunt u het beste een email sturen naar [email protected]

Binnen welke termijn moet ik een manco melden?

Indien de bestelling niet compleet geleverd is dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ToolMax te melden.

 Betalen

Welke betaalmethodes zijn er beschikbaar?

Er zijn verschillende manieren waarop u kunt betalen bij ToolMax. Naast dat u het bedrag per bank kunt overmaken naar IBAN-nummer NL85 DEUT 7351 1140 80 ten name van Maxstore kunt u ook gebruikmaken van de volgende betaalmethodes:

iDEAL Gratis
Overboeking vooraf Gratis (bestelling wordt pas verwerkt als de betaling is voldaan) Het verwerken van uw bankoverschrijving duurt 2-3 dagen.
Creditcard (VISA/MasterCard) Gratis
PayPal Gratis
Klarna Gratis
Bancontact Gratis (alleen mogelijk in België)
KBC Gratis (alleen mogelijk in België)
Belfius Gratis (alleen mogelijk in België)
Betalen bij afhalen Gratis (PIN momenteel alleen) 
Kan ik zonder BTW een bestelling plaatsen?

Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen en geen btw af te dragen


U dient dan te beschikken over een geldig buitenlands btw-nummer. Het btw-nummer moet worden ingevoerd met de landcode gevolgd door het btw-nummer zonder spaties of leestekens


Invoervoorbeeld: BE0123456789


Om uw btw-nummer te kunnen valideren is het noodzakelijk om een account aan te maken. Zonder account is het helaas niet mogelijk om btw-vrij een bestelling te plaatsen

Ik heb een kopie factuur nodig?

De facturen worden altijd per mail verstuurd, tevens kunt u de facturen van uw bestellingen terugvinden in uw account onder het kopje "Orders & facturen".


Mocht u geen account hebben en de factuur niet per mail hebben ontvangen kunt u deze per mail opvragen , u kunt dan met vermelding van uw bestelnummer een mail sturen naar [email protected]

Kan ik ook achteraf betalen?

Als achteraf betaalmethode kunt u kiezen voor Klarna. Klarna beoordeelt uw kredietwaardigheid, wij hebben hier helaas geen invloed op.

Kan ik ook op rekening kopen?

Voor instellingen, stichtingen, middelgrote en grote bedrijven en de overheid is het mogelijk om op rekening te kopen. Vereisten zijn dat u beschikt over een KvK-nummer en een zakelijk emailadres. Om hier in aanmerking voor te komen kunt u het beste een email met uw verzoek of inkooporder sturen naar [email protected]. Na een toetsing kan de op rekening betaalmethode dan eventueel voor u actief worden gezet.

 Contact

Ik heb een klacht, op welke manier kan ik deze melden?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over een product en/of de dienstverlening, zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Voor de snelste afhandeling van uw klacht kunt u een e-mail sturen aan [email protected]


Wij streven ernaar om dezelfde dag een reactie op uw klacht te geven en/of deze op te lossen. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar ToolMax.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Welke Algemene Voorwaarden hanteert ToolMax?

ToolMax.nl, onderdeel van Maxstore BV, is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. De algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk vindt u hier Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

Wat zijn de contactgegevens van ToolMax?

ToolMax
De Hallen 11
9723 TW Groningen
Tel: +31 (0)50 403 1111
email: [email protected]

Onze helpdesk is op werkdagen (ma t/m vr) van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

Heeft ToolMax een fysieke winkel?

Nee, ToolMax heeft geen fysieke winkel. Wel heeft ToolMax een afhaal- en servicebalie waar u terecht kunt. De afhaal- en servicebalie is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Een bestelling kan alleen worden afgehaald als deze van tevoren via de webshop is besteld. Zonder bestelnummer kunt u een bestelling niet afhalen. Zonder bestelnummer kunt u niet naar binnen, dit in verband met de aangescherpte Covid-19 maatregelen.

Voor aankoopadvies kunt u niet terecht bij onze afhaalbalie. Wilt u graag advies? Stuur dan een email naar [email protected]

Waar is ToolMax gevestigd?
Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Onderaan de nieuwsbrief staat een uitschrijflink. Als u hierop klikt wordt u uitgeschreven voor de nieuwsbrief en ontvangt u geen promotionele email meer van ons.

 Levertijden

Hoe snel wordt het artikel geleverd als het voorradig is?

Afhankelijk van de wijze van betalen/verzenden wordt uw bestelling, indien besteld op maandag t/m vrijdag voor 22.45 uur en op zaterdag voor 21.00 uur nog dezelfde dag verzonden. De bestelling wordt doorgaans binnen 24 uur afgeleverd.


Let op: Bestaat uw bestelling uit meerdere producten, dan dienen alle producten op voorraad te zijn (indien 24-uurs levering gewenst is). U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling in deellevering te laten uitleveren. Dit kunt u aangeven tijdens het afrekenproces. Wij rekenen hiervoor €3,95 extra.

Wat is de levertijd als het artikel niet voorradig is?

Indien het product niet voorradig is staat bij het artikel vermeld wat de levertijd is. Op het moment dat er een levertijd bij het product staat aangegeven betekent dit dat het product niet voorradig is en binnen de aangegeven levertijd naar u zal worden verzonden.


Het kan voorkomen dat de aangegeven levertijd niet gehaald kan worden, doordat het artikel ook niet voorradig is bij de producent. Wij proberen u daar zo spoedig mogelijk per mail van op de hoogte te stellen. Mocht u hier niet over geinformeerd zijn verzoeken wij u een mail te sturen naar [email protected]

Wat als de levertijd van mijn product is verlopen?

Onze inkoop werkt er hard aan om u te voorzien van een nieuwe levertijd. Als u binnen 3 werkdagen geen bericht van ons heeft ontvangen, verzoeken wij u om te mailen naar [email protected]

Ik heb meerdere artikelen besteld, wat is dan de levertijd?

Als u meerdere artikelen heeft besteld dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Wij verzamelen namelijk uw bestelling en zodra deze compleet is wordt deze verstuurd.

Indien u de voorradige artikelen eerder wenst te ontvangen, kunt u voor een kleine bijbetaling een deellevering aanvragen.

 Spaarpuntensysteem

Wat kan ik met mijn Spaarpunten?

De gespaarde spaarpunten kunt u bij een volgende bestelling verzilveren. De spaarpunten die u verzilverd zorgen voor een korting op het totaalbedrag.


U kunt de spaarpunten verzilveren door deze in te voeren bij het afrekenscherm.


Om spaarpunten te kunnen sparen heeft u wel een account nodig.

Hoe lang zijn de spaarpunten geldig?

De spaarpunten hebben een geldigheidsduur van 12 maanden, oftewel één jaar. De spaarpunten kunt u terugvinden in uw account.

 Wijzigen / Annuleren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt de gegevens van uw bestelling wijzigen door een email te sturen naar [email protected].


U kunt bijvoorbeeld op deze manier uw adresgegevens wijzigen mocht de bestelling nog niet verstuurd zijn.

Hoe kan ik de gegevens van de bestelling wijzigen?

Het is zeker mogelijk om uw bestelling te annuleren. Het snelste kunt u dit regelen door een email met uw verzoek te sturen naar [email protected]

Geannuleerd bij sprake van 'kennelijke vergissing'

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling annuleren. Bijvoorbeeld bij een onrealistische prijs van een product, zo'n situatie heet een kennelijke vergissing.

 Offerte aanvragen

Kan ik ook een offerte aanvragen?

Wilt u een aanvraag doen voor producten stuur ons dan een email naar: [email protected]


Vermeld hierin duidelijk de gewenste artikelen met aantallen.

Hoe kan ik een specifiek onderdeel geleverd krijgen?

Wilt u een aanvraag doen voor onderdelen of producten stuur ons dan een email naar: [email protected].


Vermeld hierin duidelijk de gewenste artikelen met aantallen.

Klusmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen