Dit kunt u eenvoudig regelen via uw account. Hier kunt u aangeven wat u wilt retourneren en wat de reden is. Bovendien kunt u hier gemakkelijk de status van uw retour volgen. In uw account gaat u dan naar "Orders & facturen"
Heeft u geen account maar wilt u iets retourneren, dan klikt u op deze link.
Bestelde onderdelen kunnen helaas niet worden geretourneerd, tenzij er sprake is van fabricagefouten of beschadiging tijdens het transport.
Informeer altijd voor de juiste onderdelen bij een van onze klantenservicemedewerkers.
Al onze producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie, dus wanneer uw aangeschafte product in de garantieperiode defect raakt kunt u het product naar ons retourneren, middels de retourprocedure.
De fabrieksgarantie wordt altijd verzorgd door de dealer waarbij u het product heeft gekocht. Voor particulieren geldt een fabrieksgarantie van één of twee jaar en bent u een zakelijke klant heeft u 1 jaar fabrieksgarantie.
U kunt bij sommige fabrikanten uw aankoop registreren, waardoor u drie jaar fabrieksgarantie heeft. U dient het extra garantiecertificaat te bewaren samen met uw aankoopfactuur. Indien dit mogelijk is staat dit vermeld op de productpagina.
Mocht u niet tevreden zijn over het aan u geleverde product, dan kunt u deze binnen 30 dagen aan ons retourneren, mits onbeschadigd en ongebruikt.
U betaalt bij ons geen annuleringskosten. U kunt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort krijgen na ontvangst in ons magazijn. Voor het retourneren van de producten kunt u gebruikmaken van de retourprocedure in uw account.
ToolMax vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die in rekening gebracht zijn voor het geretourneerde artikel, binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de herroeping is gemeld. Tenzij ToolMax aanbiedt het product zelf af te halen, wacht ToolMax met terugbetalen tot het artikel is ontvangen of tot u als consument aantoont dat u het artikel heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. ToolMax gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u als consument heeft gebruikt, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.
Binnen de dertig dagen tevredenheidsgarantieperiode neemt ToolMax de retourkosten voor haar rekening, mits het pakket voldoet aan de eisen van een standaardpakket (maximaal 30 kg en afmetingen van 175 x 78 x 55 cm). Indien het pakket hier niet aan voldoet, kunt u contact opnemen om een passende retourwijze af te stemmen. Voldoet uw zending niet aan de eisen van een standaardpakket en u geen contact met ons hebt opgenomen, zijn de verzendkosten altijd voor uw eigen rekening.
Belangrijke uitzondering: Indien u binnen de tevredenheidsgarantieperiode een product retourneert waardoor uw totale orderwaarde onder €60,00 komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht. Zie hieronder voor een overzicht van de eventuele verzendkosten.
Samenvatting retourkosten:
Dit kunt u eenvoudig regelen via uw account. Hier kunt u aangeven wat u wilt aanbieden voor reparatie en wat de klacht is. Bovendien kunt u hier gemakkelijk de status van uw reparatie volgen. In uw account gaat u dan naar "Orders & facturen"
Heeft u geen account maar wilt u iets opsturen voor reparatie, dan klikt u op deze link.
Zodra u de creditfactuur heeft ontvangen is het geld ook naar uw rekening overgemaakt. Vaak gebeurt dit binnen 3 werkdagen, nadat wij het pakket hebben ontvangen.
Hoe lang een reparatie duurt verschilt per merk, een overzicht van de reparatietijden kunt u onderstaand terugvinden:
Makita: 3 tot 5 werkdagen
Bosch: 10 tot 15 werkdagen
DeWalt: 15 tot 20 werkdagen
Metabo: 15 tot 20 werkdagen*
Festool: 5 tot 10 werkdagen
Milwaukee: 10 tot 15 werkdagen
Hikoki: 10 tot 15 werkdagen
Laserliner: tot 30 werkdagen
Overige merken: 15 tot 20 werkdagen
*In sommige gevallen worden er bezorgkosten berekend, dit is afhankelijk van lengte en gewicht. Denk hierbij aan een pallet zending.
Verzenden binnen Nederland | |
tot € 20,- | € 8,95 |
tot € 40,- | € 7,95 |
tot € 60,- | € 4,95 |
vanaf € 60,- | Gratis |
Same day delivery | Verzendkosten + € 0,99 en beschikbaar voor bestellingen tot 500 euro incl. btw |
Avondlevering PostNL | € 1,95 extra |
Deellevering | € 3,95 extra |
Transmission vanaf 170 cm | € 9,95 |
Transmission vanaf 30 kg | € 19,95 |
Verzenden naar België | |
tot € 20,- | € 8,95 |
tot € 40,- | € 7,95 |
tot € 60,- | € 4,95 |
vanaf € 60,- | Gratis |
Deellevering | € 3,95 extra |
Transmission vanaf 170 cm | € 19,95 |
Transmission vanaf 30 kg | € 39,95 |
U kunt uw pakket ophalen bij een ophaalpunt van Postnl, dit kunt u kiezen bij het afrekenscherm. U kunt kiezen voor een ophaalpunt nadat u uw gegevens heeft ingevuld.
Voor same day delivery worden geen extra verzendkosten in rekening gebracht. Wanneer alles in uw klusmandje op voorraad is en u uw bestelling voor 11.00 uur plaatst, wordt het dezelfde dag tussen 17.00 en 22.00 uur afgeleverd (alleen in Nederland van maandag t/m vrijdag mogelijk).
U kunt op zondag er ook voor kiezen om uw bestelling maandagavond geleverd te krijgen, als u in het afrekenscherm kiest voor de optie "maandagavondlevering". Uiteraard geldt dit alleen voor voorraadartikelen.
TIP: Wanneer u een voorraadartikel na 22.45 uur 's avonds besteld, kunt u de bestelling de volgende avond geleverd krijgen. U kiest bij het afrekenscherm dan voor de optie "volgende avondlevering".
Het kan voorkomen dat same day delivery door afwijkende afmetingen of het gewicht toch niet mogelijk blijkt te zijn. Wij zullen dit direct laten weten na het plaatsen van de bestelling.
Uw bestelling wordt doorgaans door PostNL bezorgd op maandag t/m zaterdag in Nederland en in België! Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven adres. Mocht u niet thuis zijn als de bestelling bij u wordt aangeboden dan zal de bezorger een kennisgeving bij u in de bus achterlaten of op een ander moment terugkomen!
Vanwege het gewicht of formaat maken wij soms ook gebruik van een alternatieve vervoerder, zoals Transmission.
Bestellingen voor Sameday Delivery worden door een externe koeriersdienst afgeleverd.
Zodra uw bestelling wordt verzonden ontvangt u van ons een email met de track en trace code van de vervoerder, zodat u uw bestelling kunt volgen.
Dat is erg vervelend en dit willen wij zo snel mogelijk voor u oplossen. U kunt het beste een email sturen naar [email protected] met daarin vermeld wat u mist en om welk bestelnummer het gaat. Wij zullen dit dan zo spoedig mogelijk voor u oplossen.
Wanneer PostNL het pakket niet bij u thuis kan afleveren, wordt deze standaard aangeboden bij uw buren. Als dat ook niet lukt, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij u aan. Wanneer u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar het pakket gedurende 7 dagen afgehaald kan worden.
Jammer genoeg kunnen wij niet op Zondag leveren.
Indien de bestelling niet compleet geleverd is dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ToolMax te melden.
*In sommige gevallen worden er bezorgkosten berekend, dit is afhankelijk van lengte en gewicht. Denk hierbij aan een pallet zending.
Verzenden binnen Nederland | |
tot € 20,- | € 8,95 |
tot € 40,- | € 7,95 |
tot € 60,- | € 4,95 |
vanaf € 60,- | Gratis |
Same day delivery | Verzendkosten + € 0,99 en beschikbaar voor bestellingen tot 500 euro incl. btw |
Avondlevering PostNL | € 1,95 extra |
Deellevering | € 3,95 extra |
Transmission vanaf 170 cm | € 9,95 |
Transmission vanaf 30 kg | € 19,95 |
Verzenden naar België | |
tot € 20,- | € 8,95 |
tot € 40,- | € 7,95 |
tot € 60,- | € 4,95 |
vanaf € 60,- | Gratis |
Deellevering | € 3,95 extra |
Transmission vanaf 170 cm | € 19,95 |
Transmission vanaf 30 kg | € 39,95 |
ToolMax heeft geen laagsteprijsgarantie. ToolMax probeert de artikelen zo concurrerend mogelijk aan te bieden. Mocht u toch een artikel hebben, waarvan deze een stuk goedkoper is bij één van onze concurrenten kunt u altijd met ons contact opnemen om te kijken wat wij met de prijs voor u kunnen doen. Het beste kunt u dan een email sturen naar [email protected]
Dat is mogelijk, u bent niet verplicht om een account aan te maken om een bestelling te plaatsen.
Jazeker, deze kunt u hier terugvinden!
ToolMax accepteert uitsluitend ToolMax cadeaukaarten!
Als u meerdere artikelen heeft besteld dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Wij verzamelen namelijk uw bestelling en zodra deze compleet is wordt deze verstuurd.
Indien u de voorradige artikelen eerder wenst te ontvangen, kunt u voor een kleine bijbetaling een deellevering aanvragen.
De status van uw bestelling kunt u terugvinden in uw account. Mocht u meer informatie willen over uw bestelling dan kunt u het beste een email sturen naar [email protected]
Indien de bestelling niet compleet geleverd is dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ToolMax te melden.
Er zijn verschillende manieren waarop u kunt betalen bij ToolMax. Naast dat u het bedrag per bank kunt overmaken naar IBAN-nummer NL50 RABO 0103 9802 45 ten name van Maxstore kunt u ook gebruikmaken van de volgende betaalmethodes:
iDEAL | Gratis |
Overboeking vooraf | Gratis (bestelling wordt pas verwerkt als de betaling is voldaan) Het verwerken van uw bankoverschrijving duurt 2-3 dagen. |
Creditcard (VISA/MasterCard) | Gratis |
PayPal | Gratis |
Klarna | Gratis |
Bancontact | Gratis (alleen mogelijk in België) |
KBC | Gratis (alleen mogelijk in België) |
Belfius | Gratis (alleen mogelijk in België) |
Betalen bij afhalen | Gratis (PIN momenteel alleen) |
Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen en geen btw af te dragen
U dient dan te beschikken over een geldig buitenlands btw-nummer. Het btw-nummer moet worden ingevoerd met de landcode gevolgd door het btw-nummer zonder spaties of leestekens
Invoervoorbeeld: BE0123456789
Om uw btw-nummer te kunnen valideren is het noodzakelijk om een account aan te maken. Zonder account is het helaas niet mogelijk om btw-vrij een bestelling te plaatsen
De facturen worden altijd per mail verstuurd, tevens kunt u de facturen van uw bestellingen terugvinden in uw account onder het kopje "Orders & facturen".
Mocht u geen account hebben en de factuur niet per mail hebben ontvangen kunt u deze per mail opvragen , u kunt dan met vermelding van uw bestelnummer een mail sturen naar [email protected]
Als achteraf betaalmethode kunt u kiezen voor Klarna. Klarna beoordeelt uw kredietwaardigheid, wij hebben hier helaas geen invloed op.
Voor instellingen, stichtingen, middelgrote en grote bedrijven en de overheid is het mogelijk om op rekening te kopen. Vereisten zijn dat u beschikt over een KvK-nummer en een zakelijk emailadres. Om hier in aanmerking voor te komen kunt u het beste een email met uw verzoek of inkooporder sturen naar [email protected]. Na een toetsing kan de op rekening betaalmethode dan eventueel voor u actief worden gezet.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over een product en/of de dienstverlening, zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Voor de snelste afhandeling van uw klacht kunt u een e-mail sturen aan [email protected]
Wij streven ernaar om dezelfde dag een reactie op uw klacht te geven en/of deze op te lossen. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar ToolMax.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
ToolMax.nl, onderdeel van Maxstore BV, is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. De algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk vindt u hier Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
ToolMax
De Hallen 11
9723 TW Groningen
Tel: +31 (0)50 403 1111
email: [email protected]
Onze helpdesk is op werkdagen (ma t/m vr) van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
Nee, ToolMax heeft geen fysieke winkel. Wel heeft ToolMax een afhaal- en servicebalie waar u terecht kunt. De afhaal- en servicebalie is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.
Voor aankoopadvies kunt u niet terecht bij onze afhaalbalie. Wilt u graag advies? Stuur dan een email naar [email protected]
Onderaan de nieuwsbrief staat een uitschrijflink. Als u hierop klikt wordt u uitgeschreven voor de nieuwsbrief en ontvangt u geen promotionele email meer van ons.
Afhankelijk van de wijze van betalen/verzenden wordt uw bestelling, indien besteld op maandag t/m vrijdag voor 22.45 uur en op zaterdag voor 19.45 uur nog dezelfde dag verzonden. De bestelling wordt doorgaans binnen 24 uur afgeleverd.
Let op: Bestaat uw bestelling uit meerdere producten, dan dienen alle producten op voorraad te zijn (indien 24-uurs levering gewenst is). U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling in deellevering te laten uitleveren. Dit kunt u aangeven tijdens het afrekenproces. Wij rekenen hiervoor €3,95 extra.
Indien het product niet voorradig is staat bij het artikel vermeld wat de levertijd is. Op het moment dat er een levertijd bij het product staat aangegeven betekent dit dat het product niet voorradig is en binnen de aangegeven levertijd naar u zal worden verzonden.
Het kan voorkomen dat de aangegeven levertijd niet gehaald kan worden, doordat het artikel ook niet voorradig is bij de producent. Wij proberen u daar zo spoedig mogelijk per mail van op de hoogte te stellen. Mocht u hier niet over geinformeerd zijn verzoeken wij u een mail te sturen naar [email protected]
Onze inkoop werkt er hard aan om u te voorzien van een nieuwe levertijd. Als u binnen 3 werkdagen geen bericht van ons heeft ontvangen, verzoeken wij u om te mailen naar [email protected]
Als u meerdere artikelen heeft besteld dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Wij verzamelen namelijk uw bestelling en zodra deze compleet is wordt deze verstuurd.
Indien u de voorradige artikelen eerder wenst te ontvangen, kunt u voor een kleine bijbetaling een deellevering aanvragen.
De gespaarde spaarpunten kunt u bij een volgende bestelling verzilveren. De spaarpunten die u verzilverd zorgen voor een korting op het totaalbedrag.
U kunt de spaarpunten verzilveren door deze in te voeren bij het afrekenscherm.
Om spaarpunten te kunnen sparen heeft u wel een account nodig.
De spaarpunten hebben een geldigheidsduur van 12 maanden, oftewel één jaar. De spaarpunten kunt u terugvinden in uw account.
U kunt de gegevens van uw bestelling wijzigen door een email te sturen naar [email protected].
U kunt bijvoorbeeld op deze manier uw adresgegevens wijzigen mocht de bestelling nog niet verstuurd zijn.
Het is zeker mogelijk om uw bestelling te annuleren. Het snelste kunt u dit regelen door een email met uw verzoek te sturen naar [email protected]
In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling annuleren. Bijvoorbeeld bij een onrealistische prijs van een product, zo'n situatie heet een kennelijke vergissing.
Wilt u een aanvraag doen voor producten stuur ons dan een email naar: [email protected]
Vermeld hierin duidelijk de gewenste artikelen met aantallen.
Wilt u een aanvraag doen voor onderdelen of producten stuur ons dan een email naar: [email protected].
Vermeld hierin duidelijk de gewenste artikelen met aantallen.