Ruilen en retourneren | Toolmax | De elektrisch gereedschap specialist

Ruilen, retourneren & klachten

Veertien dagen tevredenheidsgarantie
Mocht u niet tevreden zijn over het aan u geleverde product, dan kunt u deze binnen 14 dagen aan ons retourneren, mits onbeschadigd en ongebruikt. U betaalt bij ons geen annuleringskosten. U kunt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort krijgen of u kunt het product omruilen tegen een ander product uit het ToolMax assortiment. Voor het retourneren van de producten kunt u gebruikmaken van de onderstaande retourprocedure. De kosten voor het retourneren van een verkeerd besteld artikel zijn voor u. In alle andere gevallen kunt u het beste eerst met ons contact opnemen met betrekking tot de verzendkosten.

ToolMax vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die in rekening gebracht zijn voor het geretourneerde artikel, binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de herroeping is gemeld. Tenzij ToolMax aanbiedt het product zelf af te halen, wacht ToolMax met terugbetalen tot het artikel is ontvangen of tot u als consument aantoont dat u het artikel heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. ToolMax gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u als consument heeft gebruikt, tenzij u als consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.


Retourprocedure
Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

- Vul het retourformulier in en voeg deze, samen met een kopie van de aankoopfactuur en het eventuele uitgebreide garantiecertificaat, bij de verzending van het product.
- Na ontvangst van uw zending, stuurt ToolMax een ontvangstbevestiging via e-mail.

Garantie
Al onze producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie, dus wanneer uw aangeschafte product in de garantieperiode defect raakt kunt u het product naar ons retourneren, middels onderstaande retourprocedure. De fabrieksgarantie wordt altijd verzorgd door de dealer waarbij u het product heeft gekocht. Voor particulieren geldt een fabrieksgarantie van twee jaar en bent u een zakelijke klant heeft u 1 jaar fabrieksgarantie. Ook kunt u uw aankoop registreren bij de fabrikant, waardoor u drie jaar fabrieksgarantie heeft. U dient het extra garantiecertificaat te bewaren samen met uw aankoopfactuur.

Annulering van uw bestelling
U kunt uw bestelling kosteloos annuleren, zolang uw order nog niet is verzonden. Hier zijn geen annuleringskosten aan verbonden. U kunt uw order annuleren door een e-mail te sturen aan info@toolmax.nl met hierin de mededeling dat u uw bestelling wilt annuleren en vermeld hierbij het bestelnummer. De betaling, inclusief eventuele verzendkosten, wordt binnen 14 dagen teruggestort.



Klacht over een bestelling en/of dienstverlening
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over een product en/of de dienstverlening, zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Voor de snelste afhandeling van uw klacht kunt u een e-mail sturen aan info@toolmax.nl of telefonisch contact opnemen door te bellen met 050-4031111

Wij streven ernaar om dezelfde dag een reactie op uw klacht te geven en/of deze op te lossen. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar ToolMax.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).