-
2-MIX-motor met spoelsysteem
De STIHL-tweetaktmotor met 2-MIX-techniek zorgt voor sterke prestaties, eender welke trekkracht en bespaart daarbij tot 20% brandstof in vergelijking met de even sterke STIHL tweetaktmotoren zonder 2-MIX-technologie. De motor combineert een vierkanaalcilinder met een spoelsysteem. Ook de uitstoot wordt zo tot 70% verlaagd. De uitlaatgasnorm EU II is vervuld.
-
Steeklijst
Als hulp bij het steekzagen is op de behuizing van de ventilator een markering aangebracht. Dat zorgt voor een betere controle van de richting en een veilige machinegeleiding bij het steekzagen.
-
Verbeterde klauwaanslag
De tandlengte van de klauwaanslag werd aan de omtrek van de bomen aangepast. De zaag grijpt zo bij het inkorten en vellen nog beter in het hout.
-
Antivibratiesysteem
Sterke trillingen aan de handgrepen kunnen op lange termijn storingen veroorzaken bij de doorstroming van het bloed in handen en armen. Daarom heeft STIHL het AV-systeem ontwikkeld. Bij motorapparatuur met het AV-systeem worden ter hoogte van de grepen de trillingen, die door de verbrandingsmotor en het bewegende gereedschap ontstaan, enorm gereduceerd.
-
Gebruiksvriendelijke kalibreerfunctie
Tijdens het werk stelt het systeem STIHL M-Tronic de motor altijd op het optimale vermogen in. Als de omstandigheden veranderen, bijv. bij werkzaamheden in het hooggebergte, is de instelling van de kettingzaag dankzij de kalibreerfunctie snel aangepast, ook zonder hout te zagen. Na de start van de machine duurt het kalibreren niet meer dan ongeveer 72 seconden.
-
Verbeterd kettingwieldeksel
Het vlakkere en smallere kettingwieldeksel met geïntegreerde glijprofielen en geleidingskanten vermindert de kracht die nodig is om een stam van zijn takken te ontdoen. Het zorgt ook voor een perfecte afvoer van spaanders.
-
Combischakelaar met stopknopfunctie
Omdat de M-Tronic de koude en warme start elektronisch herkent, heeft de combischakelaar nog maar één startpositie nodig. U kunt meteen volgas geven. Na het uitschakelen springt de bedieningshendel automatisch terug in de werkstand. De warme machine kan hierdoor direct opnieuw worden gestart.
-
Compensator
Dit regelsysteem in de carburateur, zorgt ervoor dat ondanks de toenemende vervuiling van de luchtfilter het vermogen, de kwaliteit van de uitlaatgassen en het brandstofverbruik ook voor een langere tijd constant blijven. Slechts bij aantoonbare terugval van het vermogen dient de luchtfilter gereinigd te worden. Hierdoor zijn zeer lange werkintervallen zonder onderhoud mogelijk.
-
Decompressieklep
De decompressieklep laat bij het starten een deel van het gecomprimeerde mengsel uit de cylinder ontsnappen. Zo vergt het trekken aan het startkoord minder kracht. De gebruiker wordt ontlast en het starten van de motor verloopt soepel.
-
Gereedschapsloze tankdop
Gepatenteerde gereedschapsloze tankdoppen voor de brandstof- en olietank. De tank waarmee de motorapparaten uitgerust zijn laat zich snel, zonder veel kracht en zonder gereedschap openen en opnieuw sluiten.
-
Laag vermogensgewicht
De STIHL MS 462 C-M is de lichtste professionele kettingzaag in haar klasse. Dankzij bijzondere onderdelen zoals de cilinder met schuine koelribben, het compacte kettingwieldeksel, de lichte krukkast, het lichtere vliegwiel en het Rollomatic ES Light zaagblad is de machine merkbaar lichter.
-
HD2-filter met radiaaldichting
De nieuwe HD2-luchtfilter uit PET-materiaal met radiaaldichting verhindert dat de machine fijn stof aanzuigt. Deze hermetische afgrendeling verhoogt de levensduur van de motor en vermindert de slijtage.
-
Longlife-luchtfiltersysteem met voorafscheiding
Het innovatieve Long-life-luchtfiltersysteem zorgt voor een aanzienlijk langere levensduur van de filter. Door de voorafscheiding verwijdert het immers de grove vuile stofdeeltjes en ontlast op die manier de filter. De zaag kan dus tweemaal zoveel worden gebruikt dan vroegere modellen, zonder dat u de filter hoeft schoon te maken.
-
STIHL 2-MIX-motor
De zuinige STIHL 2-MIX-motor met 1-in-4 kanaaltechnologie overtuigt met een hoog koppel over een breed toerentalbereik. Daarbij spaart de motorzaag tot 20% brandstof in vergelijking met STIHL tweetaktmotoren met eenzelfde vermogen zonder 2-MIX-technologie. De uitlaatgassen verminderen tot 50%.
-
STIHL ElastoStart
Als gevolg van de compressiedruk ontstaan er bij het starten van tweetaktmotoren schokken, die spieren en ledematen belasten. ElastoStart vermindert dit voelbaar. Een speciaal dempingselement in de startgreep spreidt de trekkracht waardoor een gelijkmatig starten zonder krachtpieken mogelijk gemaakt wordt.
-
STIHL Ematic met nieuwe oliepomp
Dankzij de nieuwe oliepomp kan het debiet van de olieaanvoer verhoogd worden. Erg nuttig in stoffige omgevingen of bij het gebruik van langere zaagbladen.
-
STIHL M-Tronic (M)
M-tronic betekent vlot starten met maar een paar trekken en zonder omschakelen. Het volledig elektronisch motormanagement met memory-functie regelt het ontstekingspunt en het brandstofverbruik. Door de koude/warme startherkenning zorgt M-Tronic altijd voor een optimaal motorvermogen, een constante maximale snelheid en zeer goede acceleratie.
-
Tegen verlies beveiligde moeren
Bij het veranderen van het zaagblad gaan de moeren van het kettingwieldeksel niet meer verloren. De MS 261 is de eerste machine van Stihl die uitgerust is met deze tegen verlies beveiligde moeren. Een groot voordeel voor de gebruikers.
-
Zijdelingse kettingspanning
De spanschroef wordt zijdelings door het kettingtandwieldeksel heen aangespannen. Dit verhindert - in tegenstelling tot het spannen vooraan - het contact met de handen met de scherpe zaagketting en de punten van de velkam.
-
Elektrische handgreepverwarming (W)
De elektrische handgreepverwarming zorgt voor een hoge bedieningszekerheid, zo heeft de gebruiker ook in de winter zijn motorzaag vast in de hand. Onderhouds- en slijtvaste warmtefolie in de handgreepbuis en achter de handgreep kunnen indien nodig ingeschakeld worden en houden zo de handgreep warmer en droger.
-
Verwarming carburateur (V)
Ongestoord werken - ook bij koude temperaturen: de carburateurverwarming (V) met een temperatuurgevoelige in-en uitschakelingssturing voorkomt ijsvorming op de carburateur bij wintergebruik.